Зарахування дітей з особливими освітніми потребами до класів з інклюзивним навчанням здійснюється в установленому порядку відповідно до висновку комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини інклюзивно-ресурсного центру.

Інклюзивне навчання в ліцеї - простір без меж

Інклюзивна освіта – перспектива нова.
Хоч різні можливості – рівні права!
Кожна дитина – це цілий світ,
Освіта, повага і рівність для всіх! /Files/images/c9d3c7a8d1fd66882f8f13b39a78361e.jpg

Згідно з Законом України «Про освіту» ст.20 заклади освіти за потреби утворюють інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.

У ліцеї створені умови для навчання дітей з обмеженими фізичними можливостями. Головним фактором розвитку інклюзивної освіти в ліцеї є підготовка педагогів до роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби. Підвищили свій фаховий рівень з інклюзивного навчання при комунальному вищому навчальному закладі «Харківська академія неперервної освіти» та інших освітніх платформах практичні психологи Пугач Т.Ф., Гарбуз І.А. та вчителі ліцею: Фокіна О.Ю., Кожем'якіна Т.А., Фурсова О.В., Лісна К.А., Голубнича В.О., Вініцька О.В., Крутогуз І.В., Гащенко О.В., Собко Н.О., Мусієнко С.Г., Винокурова К.М., Суслова А.О., Ільгова С.І., Мельнікова О.Г.

У закладі створено толерантне освітнє середовище, ведеться тісна співпраця із громадськістю. Проведено круглі столи з представниками селищної ради та батьками на тему : «Спільні кроки до подальшої взаємодії», «Дитина з особливими освітніми потребами в класі».Постійно проводяться консультації з батьками на тему: «Перші кроки до визначення наявності особливих освітніх потреб».

На базі комунального закладу «Солоницівський ліцей №3» знаходиться інклюзивно-ресурсний центр. Спеціалісти центру надають рекомендації щодо впровадження стандартів інклюзивної освіти. На основі висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дітей з особливими освітніми потребами, розроблені індивідуальні плани з корекції особистісного та когнітивного розвитку учнів.

Заклад працює згідно розробленого проєкту «Інклюзивна освіта: крок за кроком», метою якого є:

- підвищення рівня підтримки дітей з особливими потребами в умовах ліцею;

- посилення спроможності педагогів, які працюють з дітьми з особливими потребами в умовах інклюзивного навчального середовища;

- виховання толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами з боку учнівського колективу ліцею;

- підвищення рівня компетентності батьків дітей з особливими потребами;

- успішна інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у соціум.

Отже, учні мають можливість отримати досвід, знання, які сприяють подоланню упереджень й дискримінації та сприяють формуванню позитивного ставлення до дітей з особливими потребами.

Кiлькiсть переглядiв: 441