/Files/images/00_osvtn_programi/1.jpg /Files/images/00_osvtn_programi/2.jpg /Files/images/00_osvtn_programi/3.jpg

Правила поведінки здобувачів освіти в закладі освіти

Учні як здобувачі освіти зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов Статуту освітнього закладу.

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Здобувачам освіти забороняється:

  • допускати прояви грубості, вульгарності;
  • палити у приміщеннях і на території навчального закладу;
  • використовувати петарди;
  • вживати алкогольні напої, наркотичні та токсичні речовини;
  • псувати державне, громадське та особисте майно.

ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ для здобувачів освіти

- Учень приходить у школу за 15-20 хвилин до початку занять, охайний, одягнутий відповідно до вимог ділового стилю, займає своє робоче місце, готує все необхідне навчальне приладдя.

- Забороняється приносити на територію закладу з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої тютюнові вироби, наркотики і інші одурманюючі засоби й отрути;

- забороняється вживання непристойних виразів і жестів;

- забороняється без дозволу педагогів (за узгодженням із батьками) йти зі школи та її території в урочний час;

- у разі пропуску занять учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку або заяву від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях;

- фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки;

- не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном на уроках;

- учень зобов’язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмо;

ПОВЕДІНКА УЧНІВ НА ПЕРЕРВАХ

Час перерви — особистий час кожного учня. Він може його проводити на власний розсуд, проте не повинен заважати іншим, порушувати правил безпеки.

Під час перерви учень зобов’язаний:

- підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

- вийти з класу, якщо попросить учитель;

- підкорятися вимогам чергового учня чи учителя.

- забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, непристосованих для ігор.

- забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
- категорично забороняється самовільно відчиняти вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
- на перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти

№ з/п Заходи Термін виконання Відповідальний Відмітка про виконання
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу
1 Підготовка наказу «Про запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти» Серпень Директор ліцею, Світлана ОМЕЛЬЧЕНКО
2 Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти» Вересень Заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ
3 Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): · педагогічний персонал; · технічний персонал. Протягом року Заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ
4 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах. Вересень Практичні психологи
5 Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти Вересень Педагог-організатор, Наталя ЧЕРНИХ
6 Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» Жовтень Заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ, практичні психологи, педагогічний колектив
7 Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: з вивчення учнівського колективу; з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей Жовтень Заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ, практичні психологи
8 Оновлення тематичного стенду Протягом навчального року Педагог-організатор, Наталя ЧЕРНИХ, практичні психологи
9 Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників Листопад Практичні психологи, класні керівники 9-11 класів
10 Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування). Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Листопад Заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ
11 Інформаційна акція для старшокласників Грудень Педагог-організатор, Наталя ЧЕРНИХ, практичні психологи
12 Виступ на загальношкільних батьківських зборах щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі Директор ліцею, Світлана ОМЕЛЬЧЕНКО, заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ
Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти
15 Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування. Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі» Методична кухня класних керівників Листопад Заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ, практичні психологи
16 Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з технічним персоналом. Контроль стану попередження випадків булінгу (нарада при директорі) Протягом року Директор ліцею, Світлана ОМЕЛЬЧЕНКО, заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ,
17 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа.Маски булінгу».Тренінги для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти Січень Практичні психологи, залучені фахівці
18 Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу За результатами кожної чверті Заступник директора з НВР Ірина КРУТОГУЗ, практичні психологи
19 Консультування класних керівників психологом з проблемних ситуацій Протягом навчального року Практичні психологи
Робота з учнями
20 Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів. Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» 1-11 класи Протягом навчального року Практичні психологи, класні керівники 1-11 класів
21 Імітаційна гра для молодших школярів (1-4 класи) «Якщо тебе ображають». Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків (1-4 класи) Жовтень Класні керівники 1-4 класів
22 Тиждень толерантності. Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» 1-11класи. Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» 9-11 класи Листопад-грудень Педагог-організатор, Наталя ЧЕРНИХ, класні керівники 1-11 класів
23 День відкритих дверей у шкільного психолога Листопад Практичні психологи
24 Імітаційна гра для учнів середніх і старших класів «Розкажи про насильство» Грудень Класні керівники 5-11 класів
25 Перегляд кінострічок відповідної спрямованості 5 – 11 класи Протягом року Учителі інформатики, Діна КОВАЧ, Наталя ЧЕРНИХ, Оксана ФУРСОВА
Робота з батьками
26 Тематичні загальношкільні батьківські збори Адміністрація школи
27 Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Жовтень Практичні психологи, педагог-організатор, Наталя ЧЕРНИХ
28 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» 1-11 Грудень Класні керівники 1-11 класів
29 Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми Протягом навчального року Практичні психологи, класні керівник 1-11 класів
30 Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей. Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» 1 раз на місяць Практичні психологи, вчителі інформатики
Моніторинг освітнього середовища закладу освіти
31 Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності 2 рази на рік Адміністрація закладу, колектив закладу
32 Анонімне анкетування учнів 5-11 класів про випадки булінгу (цькування) у школі Грудень Практичні психологи
33 Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти Грудень Класні керівники 1-11 класів
34 Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів Лютий Практичні психологи
35 Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти За потреби Заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ
36 Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу Травень- червень Заступник директора з НВР, Ірина КРУТОГУЗ

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Відповідно до наказу МОН від 28.12.2019 №1646

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки насильства, булінгу (цькування)у КЗ«Солоницівський ліцей №3»

Загальні питання

1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню).

3.Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники закладу та інші особи.

4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

· систематичність (повторюваність) діяння;

· наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

· дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Підставою для реагування в закладі освіти на випадки булінгу (цькування) є заява або повідомлення, про випадок та/або підозру вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та/або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, отриманої суб'єктами реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.

Подання заяви про випадки булінгу (цькуванню)

1.Здобувачі освіти, працівники та педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу, яким стало відомо про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого стали, або підозрюють його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб зобов’язані повідомляти керівнику закладу.

2.Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).

3.Заява подається у письмовому вигляді на ім’я керівника освітнього закладу відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

4.Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює відповідальна особа, а в разі її відсутності – особисто керівник закладу або його заступник.

5.Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу (цькування).

6.Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

7.Датою подання заяв є дата їх прийняття.

8.Розгляд Заяв здійснює керівник закладуз дотриманням конфіденційності.

Відповідальна особа

1.Відповідальною особою призначається працівник закладу освіти з числа педагогічних працівників.

2.До функцій відповідальної особи відноситься прийом та реєстрація Заяв, повідомлення керівника закладу.

3.Відповідальна особа призначається наказом керівника закладу.

4.Інформація про відповідальну особу та її контактний телефон оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

1.За результатами розгляду Заяви керівник закладу видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування) із визначенням уповноважених осіб.

2.З метою розслідування випадків булінгу (цькування) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

3.Для прийняття рішення за результатами розслідування керівник закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) та скликає засідання.

4.Комісія створюється наказом керівника закладу.

5.До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші заінтересовані особи.

6.Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами.

7.Якщо Комісія визначила що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то керівник закладу освіти зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

8.У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.

9.Рішення Комісії приймаються більшістю її членів та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

10.Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

11.Батьки здобувачів освіти зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

1.Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівнику закладу про випадки булінгу (цькування),а також подати Заяву.

2.Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом 1 робочого дня з дати подання Заяви.

3.Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3 робочих днів з дати видання рішення про проведення розслідування.

4.За результатами розслідування протягом 1 робочих дня створюється Комісія та призначається її засідання на визначену дату але не пізніше чим через 3 робочих дні після створення Комісії.

5.Керівник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований Комісією випадок булінгу (цькування) протягом одного дня.

/Files/images/psiholog/Наказ попередження булінгу.JPG

/Files/images/psiholog/Наказ попередження булінгу 2.JPG

/Files/images/psiholog/Наказ попередження булінгу 3.JPG

/Files/images/psiholog/Наказ попередження булінгу 4.JPG

Порядок реагування на доведені випадки булінгу(цькуванню) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

Порядок реагування на доведені випадкибулінгу (цькування в закладіосвіти)

Педагогічні та інші працівники закладу освіти у разі, якщо вони виявляють булінг (цькування), зобов’язані:

· Вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу;

· за потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

· звернутись (за потреби) до територіальних органів (підрозділів) Національної поліціїУкраїни;

· повідомити керівника закладу освіти та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

Керівник закладу освітиу у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

· невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

· за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичноїдопомоги;

· повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;

· повідомляє центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;

· скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі -комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

Телефони гарячих ліній

1. Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

2. Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

3. Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;

4. Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

5. Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;

6. Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

7. Національна поліція України 102.

Відповідальна особа з питань протидії булінгу в закладі освіти заступник директора з навчально-виховної виховної роботи Ірина КРУТОГУЗ

Кiлькiсть переглядiв: 269